starkt skrivet av en stark tjej

"Att tjejer kan vara så vidriga. Så vidriga så att det gör ont, att jag mår illa. Spyr för att tillhöra, för att liknas vid ett stereotypt beteende som får mig att vilja strypa.
Att att gå ihop, att utesluta, att såra. För att känna sig bättre, för att känna att man tillhör. 
Att man som individ är så liten så att man måste vara fler för att känna sig större.
Att ha så låg självkänsla och moral att man måste utesluta för att känna samhörighet.
Att inte bry sig om vem man sårar så länge man tror att man är säker i sin bubbla av låtsasvänner. Som lika gärna kan slänga bort dig. När samhörigheten går före vänskapen. När alla står bredvid tysta. Det är då jag får ont. Det är då jag vill spy.
Kom ihåg att det är tystheten och fegheten som gör er alla utbytbara"

Kommentarer
Postat av: Jk

du är stark!

2011-06-06 @ 23:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0